De Cock, Barbara
[UCL]
Van Laar, Jan Albert
Politici gebruiken Twitter veelal voor zelfpromotie. Door een analyse van Twitterproducties door politici uit verschillende Europese landen, bespreken we hoe zelfpromotie argumentatief het verschil kan maken in de communicatie - vaak via journalisten - met burgers, en onder welke voorwaarden zelfpromotie een redelijk (ethotisch) argument uitdrukt, dan wel een (ethische) drogreden vormt. Eerst laten we zien hoe de Twitter-omgeving bepaalde affordances biedt en andere ontbeert voor politici met een boodschap. Vervolgens gaan we na welke argumentatieve doelen zelfpromotie kan dienen. Tenslotte behandelen we de vraag onder welke omstandigheden zelfpromotie kan beschouwd worden als argumentatief deugdelijk.
Bibliographic reference |
De Cock, Barbara ; Van Laar, Jan Albert. Argumentatie, zelfpromotie of beide? Een analyse van de tweets van politici en experten over de covid-19 pandemie.mini-VIOT online (Gent (en ligne), 19/01/2022). |
Permanent URL |
http://hdl.handle.net/2078.1/257184 |