User menu

Accès à distance ? S'identifier sur le proxy UCLouvain

Between heterogeneity and equality: representations and practices of primary-level teachers

  1. Argys Laura M., Rees Daniel I., Brewer Dominic J., Detracking America's schools: Equity at zero cost?, 10.1002/(sici)1520-6688(199623)15:4<623::aid-pam7>3.0.co;2-j
  2. Ball S. J., Education Reform: A Critical and Post‐structural Approach (1994)
  3. Beckers J., Comprendre l'enseignement secondaire. Evolution, organisation, analyse (1998)
  4. Betts Julian R., Shkolnik Jamie L., The effects of ability grouping on student achievement and resource allocation in secondary schools, 10.1016/s0272-7757(98)00044-2
  5. Boltanski L., De la justification. Les économies de la grandeur (1991)
  6. Bourgeois E., Pression et légitimation: une approche constructiviste du pouvoir (1995)
  7. Chosson J.‐F., Pratique de l'entraînement mental (1991)
  8. Crahay M., Peut‐on lutter contre l'échec scolaire? (1996)
  9. Crahay M., O[ugrave] en sont les écoles dans la mise en place du décret relatif à la promotion d'une école de la réussite? Rapport de recherche (2002)
  10. Dubet F., La galère: jeunes en survie (1987)
  11. Dubet François, Pourquoi ne croit-on pas les sociologues ?, 10.3917/es.009.0013
  12. Dupriez V., La régulation dans les établissements et les systèmes scolaires. Analyse du cadre institutionnel et des établissements d'enseignement secondaire en Belgique francophone (2002)
  13. Dupriez V., La rénovation de l'école primaire. Comprendre les enjeux du changement pédagogique (2005)
  14. Dupriez Vincent, Maroy Christian, Regulation in school systems: a theoretical analysis of the structural framework of the school system in French-speaking Belgium, 10.1080/0268093032000106839
  15. Dupriez V., Les Cahiers de recherche en éducation et en formation, 27, 3 (2004)
  16. Equity of the European Educational Systems: A Set of Indicators (2003)
  17. Gorard * Stephen, Smith Emma, An international comparison of equity in education systems, 10.1080/0305006042000184863
  18. Hoffer T. B., Educational Evaluation and Policy Analysis, 14, 205 (1992)
  19. Hollingsworth J. R., Contemporary Capitalism: The Embededdness of Institutions, 1 (1997)
  20. Hutmacher W., Cahier du service de la recherche sociologique—Genève, 36, 5 (1993)
  21. Ireson J., Ability Grouping in Education (2001)
  22. Kerckhoff Alan C., Effects of Ability Grouping in British Secondary Schools, 10.2307/2095371
  23. Le Grand J., Quasi‐markets and Social Policy (1993)
  24. Lincoln Y. S., Naturalistic Inquiry (1985)
  25. Mangez Éric, Régulation de l'action éducative dans les années quatre-vingt dix, 10.3917/es.008.0081
  26. Reay Diane, Setting the agenda: The growing impact of market forces on pupil grouping in British secondary schooling, 10.1080/002202798183440
  27. Slavin R. E., Review of Educational Research, 57, 293 (1987)
  28. Slavin R. E., Achievement Effects of Ability Grouping in Secondary Schools: A Best-Evidence Synthesis, 10.3102/00346543060003471
  29. Teddlie C., The International Handbook of School Effectiveness Research (2000)
  30. Thrupp Martin, Lauder Hugh, Robinson Tony, School composition and peer effects, 10.1016/s0883-0355(03)00016-8
  31. Vandenberghe Vincent, Combining Market and Bureaucratic Control in Education: An answer to market and bureaucratic failure?, 10.1080/03050069927829
  32. Vaniscotte F., Les écoles de l'Europe. Systèmes éducatifs et dimension européenne (1996)
  33. Wilkinson Ian A.G., Introduction: peer influences on learning: where are they?, 10.1016/s0883-0355(03)00012-0
  34. Willms J.Douglas, Echols Frank, Willms J.Douglas, Alert and inert clients: The Scottish experience of parental choice of schools, 10.1016/0272-7757(92)90041-z
Bibliographic reference Dupriez, Vincent. Between heterogeneity and equality: representations and practices of primary-level teachers. In: Journal of Curriculum Studies, Vol. 38, no. 4, p. 431-448 (2006)
Permanent URL http://hdl.handle.net/2078.1/38812