User menu

The use of concept maps in environmental study

Bibliographic reference Algrain, Jessica. The use of concept maps in environmental study.7th International Conference on Concept Mapping (Tallinn (Estonie), du 05/09/2016 au 09/09/2016). In: Reiska P.,Canas A.,Novak J., Communications in Computer and Information Science, Springer Verlag2016, p. 255-264
Permanent URL http://hdl.handle.net/2078.1/188121
  1. Ouellet, G., Portelance, L.: Vers l’énoncé d’Interventions Susceptibles de Favoriser l’émergence de la Métacognition chez l’Enfant du Préscolaire, vol. 35, no. 2, pp. 67–99. Paper of Moncton University (2004). http://www.erudit.org/revue/rum/2004/v35/n2/010644ar.html?vue=resume
  2. Romainville, M.: Savoir Comment Apprendre Suffit-il à Mieux Apprendre? Métacognition et Amélioration des Performances. In: Pallascio, R., Lafortune, L. (eds.) Pour une Pensée Réflexive en Éducation, pp. 71–86. Quebec University Press, Quebec (2000). http://www.educacom.info/pedagogie-recherche/article-master/40-savoir-comment-apprendre.pdf
  3. Escorcia, D.: Composantes Métacognitives et Performance à l’écrit: une Approche Sociocognitive du travail Étudiant. Ph.D. thesis in Educational Sciences unpublished, University Paris X, Nanterre (2007). http://halshs.archives-ouvertes.fr/tel-00170924/
  4. Romainville, M.: Conscience, Métacognition, Apprentissage: le cas des Compétences Méthodologiques. In: Doudin, P.-A., Pons, F. (eds.) La Conscience chez l’Enfant et chez l’Élève, pp. 108–130. Quebec University Press, Quebec (2007). http://educacom.info/pedagogie-recherche/article-master/30-conscience-metacognition.pdf
  5. de La Garanderie, A.: Le Dialogue Pédagogique avec l’Élève. In: de La Garanderie, A. (ed.) Réussir, ça s’Apprend, pp. 581–694. Bayard Edition, Montrouge (1984)
  6. de La Garanderie, A.: Réussir, ça s’Apprend. Bayard Edition, Montrouge (2013)
  7. Novak Joseph D., Concept mapping: A useful tool for science education, 10.1002/tea.3660271003
  8. Salamanca-Avila, M.E.: Exploration de l’Évolution des Représentations Scientifiques de l’Écologie chez les étudiants de Deuxième Baccalauréat en Biologie. Ph.D. thesis in Sciences unpublished, UCL, Louvain-la-Neuve (2013). http://dial.academielouvain.be/handle/boreal:135863
  9. Dennison, R.S., Schraw, G.: Assessing Metacognitive Awareness. Departement of Educational Psychology, University of Nebraska, Lincoln (1994). http://wiki.biologyscholars.org/@api/deki/files/99/=Schraw1994.pdf