User menu

Social Media, Spontaneous Writing and Dictation. Spelling variation

Bibliographic reference Cougnon, Louise-Amélie ; Maskens, Lenaïs ; Roekhaut, Sophie ; Fairon, Cédrick. Social Media, Spontaneous Writing and Dictation. Spelling variation. In: Journal of French Language Studies, Vol. /, no./, p. / (2016)
Permanent URL http://hdl.handle.net/2078.1/173544
  1. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 5, 26 (2010)
  2. Linguistics and Translation, 55, 12884 (2013)
  3. Actes de la 17e conférence sur le traitement automatique des langues naturelles (TALN'10), 19 (2010)
  4. Bernicot J., Goumi A., Bert-Erboul A., Volckaert-Legrier O., How do skilled and less-skilled spellers write text messages? A longitudinal study : Text messages in teenagers, 10.1111/jcal.12064
  5. Les Idées modernes sur les enfants (1909)
  6. Rapport introductif sur les pratiques d'écritures et orthographe : Quels rapports ? (2009)
  7. Bulletin de Psychologie, 60, 553 (2007)
  8. L'Orthographe française. Traité théorique et pratique (1980)
  9. L'orthographe en crise à l'école : Et si l'histoire nous montrait le chemin ? (2008)
  10. La dictée: Les Français et l'orthographe : 1873–1987 (1989)
  11. Bolasco, Statistical analysis of textual data. Proceedings of 10th International Conference JADT, 619 (2011)
  12. Baddeley, L'orthographe en quatre temps. 20e anniversaire des Rectifications de l'orthographe de 1990 : enseignement, recherche et réforme, quelles convergences ?, 129 (2013)
  13. International Journal of English Linguistics, 1, 222 (2011)
  14. David Jacques, GONCALVES Harmony, L'écriture électronique, une menace pour la maitrise de la langue ?, 10.3917/lfa.156.0039
  15. L'Éducateur, 12 (1921)
  16. Drouin Michelle, Davis Claire, R u txting? Is the Use of Text Speak Hurting Your Literacy?, 10.1080/10862960802695131
  17. Le langage sms : Étude d'un corpus informatisé à partir de l'enquête “Faites don de vos sms à la science” (2006)
  18. Willems, Pour l'amour des mots. Glanures lexicales, dictionnairiques, grammaticales et syntaxiques. Hommage à Michèle Lenoble-Pinson, 131 (2009)
  19. L'École Numérique, 12, 34 (2012)
  20. Kemp N., Bushnell C., Children's text messaging: abbreviations, input methods and links with literacy : Australian children's text messaging and literacy skills, 10.1111/j.1365-2729.2010.00400.x
  21. Pratiques d'écriture d'adolescents en dehors du cadre scolaire : entre ce qu'ils font et ce qu'ils disent (2012)
  22. Les Cahiers de Recherche du Girsef, 94, 1 (2013)
  23. Orthographe, à qui la faute? (2007)
  24. Discours, 16 (2015)
  25. Orthographe mon amour (1990)
  26. Sociolinguistique: Concepts de base (1997)
  27. Terminologies Nouvelles, 17, 56 (1997)
  28. Plester Beverly, Wood Clare, Bell Victoria, Txt msg n school literacy: does texting and knowledge of text abbreviations adversely affect children's literacy attainment? : Txt msg n school literacy, 10.1111/j.1741-4369.2008.00489.x
  29. Plester Beverly, Wood Clare, Exploring Relationships Between Traditional and New Media Literacies: British Preteen Texters at School, 10.1111/j.1083-6101.2009.01483.x
  30. Plester Beverly, Wood Clare, Joshi Puja, Exploring the relationship between children's knowledge of text message abbreviations and school literacy outcomes, 10.1348/026151008x320507
  31. Rosen Larry D., Chang Jennifer, Erwin Lynne, Carrier L. Mark, Cheever Nancy A., The Relationship Between “Textisms” and Formal and Informal Writing Among Young Adults, 10.1177/0093650210362465
  32. Spooren, Studies in Taalbeheersing 3, 331 (2009)
  33. Tayebinik Maryam, Puteh Marlia, Txt msg n English Language Literacy, 10.1016/j.sbspro.2012.11.251
  34. Connaissances en français et en calcul des élèves des années 20 et d'aujourd'hui : Comparaison à partir des épreuves du certificat d’études primaires (1996)
  35. Thurlow Crispin, From Statistical Panic to Moral Panic: The Metadiscursive Construction and Popular Exaggeration of New Media Language in the Print Media, 10.1111/j.1083-6101.2006.00031.x
  36. Volckaert-Legrier Olga, Bernicot Josie, Bert-Erboul Alain, Electronic mail, a new written-language register: A study with French-speaking adolescents, 10.1348/026151008x368884
  37. Journal of Computer Assisted Learning, 26, 28 (2011)
  38. Wood Clare, Meachem Sally, Bowyer Samantha, Jackson Emma, Tarczynski-Bowles M. Luisa, Plester Beverly, A longitudinal study of children's text messaging and literacy development : Text messaging and literacy, 10.1111/j.2044-8295.2010.02002.x
  39. Asian Economic and Financial Review, 3, 389 (2013)