User menu

Accès à distance ? S'identifier sur le proxy UCLouvain

Introduction to the EERJ dossier: Where is the comprehensive project in Europe today?

  • Open access
  • PDF
  • 385.23 K
  1. ANAR, A Nation at Risk. The Imperative for Educational Reform. An Open Letter to The American Public (1983)
  2. Arendt H, Between Past and Present: Six Exercises in Political Thought (1961)
  3. Ball S, The Education Debate: Policy and Politics in the Twenty-first Century (2008)
  4. Berliner DC, The Manufactured Crisis: Myths, Fraud, and the Attack on America’s Public Schools (1995)
  5. Blossing Ulf, Imsen Gunn, Moos Lejf, Progressive Education and New Governance in Denmark, Norway, and Sweden, The Nordic Education Model (2014) ISBN:9789400771246 p.133-154, 10.1007/978-94-007-7125-3_8
  6. Boltanski L, Dénonciation et émancipation. Pour un renouveau de la critique sociale (2014)
  7. Boltanski L, On Justification: Economies of Worth (2006)
  8. Briand J-P, Les collèges du peuple (1992)
  9. Carvalho Luís Miguel, The Fabrications and Travels of a Knowledge-Policy Instrument, 10.2304/eerj.2012.11.2.172
  10. Derouet J-L, École et justice. De l’égalité des chances aux compromis locaux? (1992)
  11. Derouet J-L, Repenser la justice dans le domaine de l’éducation et de la formation (2009)
  12. Derouet J-L, L’Europe de l’éducation: entre management et politique (2007)
  13. Derouet J-L, Revue Française de Pédagogie, 174, 5 (2011)
  14. Éducation et Sociétés-27, Redistribution, reconnaissance… justice? (2011)
  15. Esping-Andersen G, Les trois mondes de l’Etat Providence. Essai sur le capitalisme moderne (2009)
  16. Forquin J-C, École et culture, le point de vue des sociologues britanniques (1989)
  17. Fraser N, Adding Insult to Injury: Nancy Fraser Debates Her Critics (2008)
  18. Grek Sotiria, What PISA Knows and Can Do: Studying the Role of National Actors in the Making of PISA, 10.2304/eerj.2012.11.2.243
  19. Green Andy, Le modèle de l’école unique, l’égalité et la chouette de Minerve, 10.4000/rfp.1993
  20. Hargreaves A, The Fourth Way. The Inspiring Future for Educational Change (2009)
  21. Hargreaves D, The challenge for the comprehensive school: culture, curriculum and community (1989)
  22. Hirschman A, The Rhetoric of Reaction: Perversity, Futility, Jeopardy (1991)
  23. Honneth A, The Struggle for Recognition (1995)
  24. Jessop B, Beyond Market and Hierarchy: Interactive Governance and Social Complexity, 95 (1997)
  25. Lawn Martin, Lingard Bob, Constructing a European Policy Space in Educational Governance: The Role of Transnational Policy Actors, 10.2304/eerj.2002.1.2.6
  26. Luhmann N, Social Systems (1995)
  27. Luhmann Niklas, Limits of Steering, 10.1177/026327697014001003
  28. Mangez Eric, Hilgers Mathieu, The Field of Knowledge and the Policy Field in Education: PISA and the Production of Knowledge for Policy, 10.2304/eerj.2012.11.2.189
  29. Neumann Eszter, Kiss Adél, Fejes Ildikó, Bajomi Iván, Berényi Eszter, Biró Zoltán A., Vida Júlia, The Hard Work of Interpretation: The National Politics of PISA Reception in Hungary and Romania, 10.2304/eerj.2012.11.2.227
  30. Normand Romuald, L’école efficace ou l’horizon du monde comme laboratoire, 10.4000/rfp.114
  31. Normand Romuald, Gouverner la réussite scolaire, ISBN:9783034306102, 10.3726/978-3-0352-0081-2
  32. Ozga Jenny, Assessing PISA, 10.2304/eerj.2012.11.2.166
  33. Pons Xavier, Going beyond the ‘PISA Shock’ Discourse: An Analysis of the Cognitive Reception of PISA in Six European Countries, 2001–2008, 10.2304/eerj.2012.11.2.206
  34. Prost A, L’enseignement s’est-il démocratisé?, Les pupils des lycées et collèges de l’agglomération d’Orléans de 1945 à 1980 (1986)
  35. Prost A, Histoire générale de l’enseignement et de l’éducation en France, t. IV, L’école et la famille dans une société en mutation (depuis 1930) (2004)
  36. Prost A, Repenser la justice dans le domaine de l’éducation et de la formation (2009)
  37. Rudolf F, Pour une nouvelle culture sociologique du risque, Alliage, 48 (2001)
Bibliographic reference Derouet, Jean-Louis ; Mangez, Eric ; Benadusi, Luciano. Introduction to the EERJ dossier: Where is the comprehensive project in Europe today?. In: European Educational Research Journal, Vol. 14, no. 3-4, p. 195-205 (2015)
Permanent URL http://hdl.handle.net/2078.1/163681