Bibliographie
Thèse (Dissertation)
2018
  • Lacroix, Emilie. A neuropsychological approach to better understand cognition in adult and child patients with vestibular loss, prom. : Deggouj, Naïma ; Edwards, Martin, 20/04/2018. http://hdl.handle.net/2078.1/197150

  • Poncin, Marie. Analyse des éléments liés au soi comme facteurs impliqués dans une consommation problématique d’alcool, prom. : de Timary, Philippe ; Vermeulen, Nicolas, 21/12/2018. http://hdl.handle.net/2078.1/211054

  • Leloup, Laëtitia. Approche neurocognitive de la cognition morale, prom. : Samson, Dana, 18/04/2018. http://hdl.handle.net/2078.1/197151

  • Deleuze, Jory. Can Internet Gaming Disorder criteria distinguish high engagement from addiction ?, prom. : Billieux, Joël ; Maurage, Pierre, 11/01/2018. http://hdl.handle.net/2078.1/193783

  • Van der Linden, Lize. Cognitive control of language in the bilingual brain : behavioral and brain correlates in (a)typical populations, prom. : Szmalec, Arnaud ; de Partz, Marie-Pierre, 25/04/2018. http://hdl.handle.net/2078.1/197662

  • Lannoy, Séverine. Distinct and joint exploration of reflective and affective systems in binge drinking : a behavioral and electrophysiological approach, prom. : Maurage, Pierre ; Billieux, Joël, 21/03/2018. http://hdl.handle.net/2078.1/196520

  • Baudoin, Noémie. Effets des pratiques des enseignants sur le bien-être des élèves : l’approche des structures de buts, prom. : Galand, Benoît, 04/06/2018. http://hdl.handle.net/2078.1/199892

  • Mierop, Adrien. How associative is evaluative conditioning ? An empirical investigation at the attitude acquisition and attitude change stages , prom. : Corneille, Olivier, 17/09/2018. http://hdl.handle.net/2078.1/203829

  • Mazzone, Stéphanie. La socialisation parentale des émotions : comment les parents soutiennent-ils le développement socio-émotionnel d'enfants d'âge préscolaire et présentant un trouble du spectre de l'autisme, prom. : Nader-Grosbois, Nathalie, 08/06/2018. http://hdl.handle.net/2078.1/199158

  • Sautelet, Antoine. Les enseignants sont-ils formés pour répondre aux enjeux éthiques de la profession ? Approche cognitivo-développementale de l’éthique professionnelle des futurs enseignants, prom. : Day, James, 27/04/2018. http://hdl.handle.net/2078.1/197861

  • Montedoro, Vincenza. New insights into the diagnosis, rehabilitation and understanding of hemineglect using new technologies, prom. : Edwards, Martin ; Lejeune, Thierry, 27/11/2018. http://hdl.handle.net/2078.1/208416

  • Dethier, Vincent. Optimizing exposure, prom. : Philippot, Pierre, 18/06/2018. http://hdl.handle.net/2078.1/199580

  • Alsamour, Marie. Perception and action in children with unilateral cerebral palsy, prom. : Edwards, Martin ; Stoquart, Gaëtan, 03/09/2018. http://hdl.handle.net/2078.1/202373

  • Rigo, Caroline. Religion and sexuality : understanding the direction, functioning and extent of a complex relationship, prom. : Saroglou, Vassilis, 12/10/2018. http://hdl.handle.net/2078.1/213243

  • Dozot, Caroline. Rôle de l'estime de soi et des émotions dans le traitement des feed-back académiques par les étudiants universitaires, prom. : Frenay, Mariane ; Romainville, Marc, 22/01/2018. http://hdl.handle.net/2078.1/195310

  • Beck, Alexy Assaf. Visual perspective taking as investigated by fast periodic visual stimulation (FPVS), prom. : Samson, Dana ; Rossion, Bruno , 21/02/2018. http://hdl.handle.net/2078.1/196457